Геодезичні дослідження та проектування автомобільних доріг
Зведення житлових, промислових та інфраструктурних об'єктів потребує ретельного вивчення місцевості. Інженерні пошуки та проектування автомобільних доріг - важливий етап, що передує їх будівництву. Від нього залежить надійність, зручність та довговічність шосе. Грамотне виконання геодезичних робіт гарантує безпеку експлуатації об'єктів.

Особливості геодезії
при будівництві автошляхів
Проектування та пошуки автомобільних доріг та аеродромів мають свої особливості. В основному вони пов'язані з великою довжиною об'єктів. І як наслідок наявністю споруд, що перетинають майбутню магістраль — мостів, тунелів, акведуків та інше.
Для початку проводиться зйомка для вимірювання кутів, відстаней та напрямків до інших об'єктів. Далі за готовим проектом проводиться розбивка, а теоретичні схеми майбутньої дороги виносяться в натуру розміткою біля. Також розбиваються заплановані об'єкти вздовж автотраси чи залізниці.
При цьому дотримується принципу «від загального до приватного» та наступного порядку:
- Вивчення наявних матеріалів, створення розбивальних креслень, визначення термінів робіт.
- Закріплення на території тимчасових реперів, подальше відновлення за допомогою прив'язок.
- Детальна розбивка ділянки, дорожнього покриття, комунікацій, інфраструктури, мостів та інше. Виносяться характерні точки дороги, вказуються криві поворотів.
- Перевірка точності робіт здійснюється виконавчою зйомкою та геодезичним контролем.
Коли виконуються геодезичні роботи
під час будівництва автомобільних доріг
Спочатку необхідно визначитися із оптимальною ділянкою для майбутнього будівництва. Для цього проводяться геодезичні вимірювання місцевості, які також включають лінії, що примикають, і перетину іншими об'єктами. Після рекогносцирування та трасування виконується розбивка осей, а також кривих для другорядних доріг. Розбивка автодороги провадиться, коли затверджений проект необхідно прив'язати до реальної місцевості. Таким чином, роботам передує розробка, погодження та експертиза проектно-кошторисної документації.
Проведення робіт вимагає високої точності виконання та повної відповідності проектним даним. Від цього залежить якість будівництва та експлуатаційні характеристики нової автодороги. Тому геодезичні розбивочні роботи при будівництві доріг краще доручити професіоналам. Забезпечити необхідну точність здатні лише досвідчені інженери-геодезисти, які виконують роботи згідно з чинними державними нормативами.
Етапи робіт зі зведення об'єкта
Компанія «Гутман Констракшин»
Усі роботи з будівництва автодороги можна розділити на кілька етапів. Причому якість виконання кожного їх відбивається на кінцевому результаті.
Проектування автодороги
Проектування лінійного об'єкта включає великий обсяг розрахунків, креслень і досліджень. У тому числі геодезичні роботи при будівництві доріг, які націлені на вивчення рельєфу та особливостей ландшафту місцевості.
При цьому враховується наявність природних та штучних об'єктів — будівель, споруд, водойм, трубопроводів та інше.
Роботи проводяться шляхом топографічної зйомки всієї ділянки майбутньої траси. Вони допомагають вибрати оптимальну траєкторію дороги, раціонально використовувати матеріали та ухвалити інші обґрунтовані проектні рішення. Крім того, дозволяють прогнозувати вплив клімату та природних явищ на функціонування майбутнього об'єкту. І за потреби передбачити заходи, які допоможуть мінімізувати цей вплив.
Підготовчий етап
Підготовка до будівництва розпочинається безпосередньо на майданчику.
Вона полягає у визначенні та перенесенні в натуру реперних точок, а також розробці геопідоснови — інженерно-топографічного плану території з вихідними геодезичними відомостями про майданчик із прив'язкою географічних координат.
Геопідоснова відображає такі дані:
- площа ділянки;
- форму, розміри та координати;
- наявність комунікацій;
- інші особливості території.
Будівництво автодороги
Дослідження, проектування дороги — лише попередні стадії будівництва. Далі починається прокладання магістралі згідно з розробленим проектом.
Під час проведення робіт виконується контроль геометрії автодороги.
Крім того, на окремих ділянках проводиться виконавча зйомка для контролю:
- габаритів та товщини асфальтового покриття проїзної частини;
- ухилів та здатності відвести дощову воду;
- позначок бордюру та дощеприймачів;
підземних інженерних комунікацій під дорожнім полотном; - наземних споруд - мостів, шляхопроводів, трубопроводів та іншого;
- радіусів закруглення із місцем для повороту габаритного транспорту.
Геодезія у будівництві доріг
розбивальна основа
Дослідження та проектування залізниць та автомобільних трас починається з геодезичної розбивної основи — винесення та закріплення реперів. Там орієнтуються при перенесенні лінійного об'єкта з проекту в натуру. При цьому використовуються геодезичні та мірні інструменти. Після встановлення поздовжньої осі майбутньої автомагістралі тимчасові репери зазвичай замінюються дерев'яними з металевими штирями.
Як ми виконуємо геодезичні роботи
при будівництві залізниць та автомагістралей
Компанії «Гутман Констракшин» пропонує геодезичні дослідження для лінійних об'єктів будь-якого рівня складності. Після отримання технічного завдання та підписання договору наші кваліфіковані спеціалісти приступають до роботи. Для їх проведення використовується найсучасніше високоточне обладнання, що гарантує повну достовірність результатів. А також весь наш накопичений багаторічний досвід виконання подібних проектів.
Розрахунок вартості робіт
Ціна геодезії доріг визначається індивідуально і залежить від різних факторів. Основні з них - тип та розмір об'єкта, кількість поворотів, складність рельєфу, щільність забудови та інше. Ми цінуємо своїх клієнтів і зберігаємо доступний рівень цін за незмінно високої якості роботи.
Підготовка проектних креслень
Графічні матеріали необхідні визначення методики проведення розбивних вимірів і побудови схем розбивки. Також у них позначаються розбивні елементи – довжини ділянок та кути, які необхідно буде відміряти вздовж автодороги. Вся документація складається з наших інженерів на високому технічному рівні. І в повній відповідності до всіх встановлених норм і стандартів.
Геодезичні розбивні роботи
при будівництві автошляхів
Після розробки та затвердження проектних документів приступають до натурних розбивальних робіт. При цьому геодезисти суворо орієнтуються на розроблену мережу розбивки і прив'язувальні орієнтири. Під час робіт виконується таке:
- розбиття прямих ділянок траси;
- розбивка відрізків дороги у місцях заокруглень та поворотів;
- детальні роботи з урахуванням всіх елементів автомагістралі.
Види геодезичних вимірів
при виконанні розбивальних робіт
Для створення розбивальної мережі та винесення її в натуру застосовуються різні види вимірів. Так, горизонтальні відстані між точками вимірюються за допомогою далекомірів. Обчислення висотних координат зазвичай потребує нівелювання. А вимір кутів виконується теодолітами чи тахеометрами. Для гарантії точності всі виміри дублюються шляхом виконання у двох напрямках – прямому та зворотному. Що дозволяє звести можливість помилки практично до нуля.
Геодезія в автомобільних дорогах
пошуки
Значне дослідження майбутньої траси проводиться в три етапи:
- Збір і аналіз архівних даних місцевості, візуальне вивчення території.
- Проведення необхідних знімків і замерів для оцінки актуального стану ділянки.
- Виявлення потенційних небезпек, виконання необхідних розрахунків і оформлення звіту про целесообразность проекту на даній місцевості.
Слід зазначити, що геодезичні виміри зазвичай проводяться в комплексі з іншими видами досліджень. Це дозволяє оцінити характеристики ґрунту, наявність підземних вод, сейсмічність району, кліматичні особливості та інші фактори. А також визначити найближчі місця видобутку будівельних матеріалів — песка, щебня, гравія та ін. д. Усі ці дані дозволяють зробити об'єктивний висновок про технічні можливості та економічну цілесообразність будівництва об'єкта.
Основні складності та помилки
під час підготовки до проектування
Основні складності та помилки
при самостійному проектуванні:
- Відсутність узгодженого проекту Санітарно-захисної зони (СЗЗ)
- Відсутність приладів обліку та об'єктивних (розрахункових) даних про необхідну продуктивність.
- Відсутність правовстановлюючих документів на землю.
- Неточності при складанні Технічного завдання: не враховано всі необхідні дослідження, не враховано перераховані вище документи.
- Обґрунтування ціни виконано не коректно, на підставі комерційних пропозицій не спеціалізованих організацій, без урахування виконання вимог технічних умов, необхідності обстеження будівель та споруд тощо.
- Обстеження, дослідження, проектування – виконують різні компанії – це стає причиною розтягування термінів та появи додаткових робіт.
Рішення
Компанії «Гутман Констракшин»:
- Ми проаналізуємо існуюче становище, підготуємо Технічне завдання проект СЗЗ. При необхідності виконаємо проект СЗЗ та узгодимо його.
- Ми зберемо всі необхідні дані, проведемо розрахунки та надамо на розгляд замовнику. При необхідності здійснимо тимчасове встановлення приладів обліку.
- Допоможемо в підготовці документації, при необхідності внесемо до складу ТЗ на проектування.
- Проаналізуємо існуюче положення та підготуємо коректне технічне завдання.
- Підготуємо кошторис на проектно-розвідувальні роботи та обстеження, за довідниками базових цін.
- Ми маємо значний досвід та кваліфікацію для організації повного комплексу проектно-вишукувальних робіт. Компанія «Гутман Констракшин» має допуски СРО як з проектування, так і на виконання розвідувальних робіт. Ми гарантовано забезпечуємо позитивний висновок експертизи та супровід при СМР.
Вартість розробки проекту
Найкраща пропозиція від Компанії «Гутман Констракшин»
Для визначення базової (початкової) вартості проектно-кошторисної документації та розвідувальних робіт Компанія «Гутман Констракшин» використовує перевірений часом спосіб: складання кошторису на ПВР за довідниками базових цін. Кошторисна вартість проектно-вишукувальних робіт є обґрунтованою початковою вартістю робіт, яка уточнюється у процесі уточнення обсягів робіт та переговорів. Кошторис на ПВР складений за довідниками базових цін може бути обґрунтуванням ціни при проведенні конкурсної процедури у відповідність до законодавства.
Також, ми здійснюємо сприяння залученню кредитних коштів, для реалізації енергосервісних контрактів (енергоефективність), та екологічних проектів.
Починаючи співпрацювати з нами Ви заощаджуєте:
на будівельно-монтажних роботахНа основі варіантного проектування та сучасних технологій ми підбираємо оптимальне рішення. Технології 3-мірного моделювання допомагають уникнути перевитрати матеріалів та мінімізувати ймовірність помилки.
проектно-вишукувальних робітПри цьому отримуєте якісний проект, що дозволяє реалізувати ваш задум учасно. Завдяки комплексному підходу все в одних руках (збір вихідних даних, обстеження та обміри, дослідження) та досвід наших фахівців ми можемо оптимізувати витрати і запропонувати вам конкурентну ціну.
виконанні будівельно-монтажних робітРішення, прийняті нашими інженерами та архітекторами не тільки надійні та естетичні, а й продумані з точки зору зручності та швидкості реалізації (гнучкі рішення з точки зору виконання робіт).
⚠️ У складі договору проектування ми завжди прописуємо гарантійні зобов'язання та матеріальну відповідальність за зрив термінів.
Ми підготуємо всі технічні завдання
architecturebookmark_added
На проектуванняengineeringdesign_services
На обстеженняpending_actionsworkspace_premium
На дослідженняview_in_arwork_outline
На розробку схемиФахівці Компанії «Гутман Констракшин» готові сприяти на всіх етапах прийняття рішення як на етапі розгляду концепції проекту, так і при розгляді варіантів реконструкції існуючих будівель та споруд. На етапі підготовки проектування – підготувати технічні завдання на проектування та необхідні пошуки. А також підготувати кошториси на проектування та дослідження за збірниками базових цін (обґрунтування ціни для проведення конкурсу).
Як ми проектуємо?
filter_1settings_accessibility
Ідея замовникаfilter_2foundation
Підготовка передпроектних рішень та варіантів проектуванняfilter_3query_stats
Розробка техніки-економічного обґрунтування (ТЕО)filter_4admin_panel_settings
Захист основних рішень перед замовником, вибір оптимального варіантаfilter_5rebase_edit
Підготовка детального технічного завдання на розробку проекту, інженерні дослідження, обстеженняfilter_6auto_stories
Розробка проекту – стадія «П»filter_7published_with_changes
Експертиза проектно-кошторисної документаціїfilter_8offline_pin
Розробка робочої документації та погодженняfilter_9engineering
Авторський наглядВсе готово! 😀 Задум замовника втілено!